Beze 2009.09.17. 00:13

Az odaút

09.14. HÉTFŐ

 

10:17 - Elindultunk. ezt a részt a kocsiban írom éppen, kézzel, szóval most csak bemásolom. Körülbelül 2 órája vagyunk úton (8:35-kor indultunk pontosan), hálistennek a 0-ást elkerülve. A búcsú nem volt jó. Nagy ölelések, és Dani személyében egy nagy meglepetés. Ezúton is köszönöm, hogy eljött, egy órát várt rám, és ott volt az utolsó pillanatban is; mégha ez Neki mégoly "természetes" is. Nagyon jól esett. Szóval két nagy ölelés (Anya, Apa), meg egy erős baráti kézfogás után indultunk.

Csomagok. Hmmm. Innen a jobb hátsó ülésről már nem tűnik olyan durvának (a ki-bepakolásnál később annak tűnt XD - szerk.), de ott a ház előtt elég érdekesen nézett ki. Lényeg, hogy befért. Hátul ki lehet látni, de mindenhol vannak táskák, mellettem és mögöttem is.

Most vagyunk Mosonmagyaróvártól 20km-re. Ott megállunk: tankolás, reggeli capucchino Marának, WC, stb. Aztán szerintem átveszem a volánt, és 12 körül már Ausztriában is leszünk.

22:02 - Egy eltévedés, egy azt-hittük-hogy-eltévedés-de-mégsem-az, valamint András, a GPS folyamatos szövegelése melletti 2,5 óra vezetésem a mai mérleg. Autópályán jöttünk nagyrészt; körülbelül végig esett az eső, és útfelújítási munkálatok miatt útszűkület és 80-as sebességkorlátozás volt mindkét németajkú államban, de főleg Németországban. 970 km-t jöttünk ma - including egy félórás dugó - és este fél 9-re érkeztünk meg a Frankfurttól mintegy 90 km-re lévő autópályaszéli Motel Speesartba (Rohrbrunn városához közel). A 3 ágyas szobáért elkért 79€ korrekt ár: a szoba kényelmes, nagyon hangulatos, a fürdőszoba felszereltsége és tisztasága pedig igen sok magyar hotelt megszégyenít. Kinézetre egyékbént kívülről az a tipikus amerikai filmekben látható motel. (Majd lesznek képek)

Holnap fél kilenc körül indulunk tovább Calais-ba, ami körülbelül 700 km-re van innen, tehát kényelmes tempóban mehetünk.

Addig is: jó éjszakát!

PS: elég hideg van... cca. 13°C, és nincs fűtés :S

 

09.15. KEDD

 

12:09 - Reggel nagyon jól indultunk, semmi perc alatt megreggeliztünk és bepakoltunk, 8:00-kor már úton is voltunk. András rögtön az elején megpróbált nagyon átverni, de résen voltunk, és egy laza átprogramozás már meg is oldott az agybaját.

Aachen felé vettük az irányt, majd azt körbeautózva átvágtunk Hollandián (Maastrichtben integettem Boros Eszternek, remélem látta :P), most Belgiumban haladunk épp. Egyébként iszonyat arcok vannak az utakon: ma kétszer kellett belelépnem a fékbe figyelmetlen sávváltók miatt...

Érdekes, hogy a telefonom Németországban és Hollandországban nem talált egy hálózatot sem, csak itt, Belgiumban. Így nem tudtam este kommunikálni senkivel, csak Nagymamám mobilján. A sok rajongó, hiányzol és gyere-mégis-vissza (szám szerint 32db XD) üzenet is csak most jött meg :P.

Jó lenne ha ma este már lenne net. Feltölteném az eddigi bejegyzéseket.

21:30 - Hát nincs. Mármint van Wi-fi, kettő is, csak hát fizetős. Drága. De nem baj, holnapig azért kibírom :)

Ma jól jöttünk. Hat körül már Calaisban voltunk, úgy, hogy Nieuwpoortban (Belgium), valamint Dunkerque előtt nem sokkal is megálltunk sétálni a tengerparton. Rengeteg kagylót láttunk, és finom sós illat volt, de azért ez a szoros nem egy Costa Brava.

A szállás már ismerős. Emlékeztem, hogy nagyjából ilyen, de a részletek elvesztek. Tudtam, hogy van egy Auchan és egy Meki is a közelben, de a kép abszolút nem így élt bennem. Mindenesetre jó kis nosztalgia volt a zárás után öntisztító WC, és az egyfolytában-nyomni-kell-a-gombot zuhany. A szoba hangulatos. Nagyjából mint 4 éve, csak most egyedül vagyok egy rakás cuccal (egy háromágyas szobába nem fértünk volna be az összes bőrönddel), és szól a Stone Sour a laptopból miközben az ágyban körmölöm ezt. Gitároztam is ma egy kicsit, meg fényképeket nézegettem a nyár emlékére. Még kint sem vagyok, de már hiányoztok...

Most viszont megyek aludni. Öt-hat óra vezetés jól kiszívja az embert, és holnap 6:15-kor kelés, hogy elérjük a kompot.

 

09.16. SZERDA

 

Hű. Ma annyi élmény ért, hogy igazából azt sem tudom, hogy hol fogjak neki. Jó volt így visszanézni az előző két napot, de ma sokkal többet tudnék írni, megpróbálok rövid lenni, már ha van valaki aki eljutott idáig :)

Szóval elindultunk reggel. Nem esett jól a lepakolás, elvégre emeleten laktunk, de megvolt 25 perc alatt. A kompútról annyit, hogy borzasztó volt. Nem értettem előtte, hogy miért megy bárki is a Csalagúton, hiszen ez fele annyiba kerül, és még szép a kilátás is (pl.: Dover fehér sziklái). Hát azért, mert tengeribeteg lehet az ember, elég könnyen. Mint például én is... (az eredményt inkább nem részletezem, lényeg, hogy volt :S)

Aztán első élményem a bal oldali közlekedés. Azért nem írtam napközben, mert aludtam, aztán meg vezettem. Az autópályán nem gázos, a városban viszont vicces a körforgalom, a kisívben balra és a nagyívben jobbra... de egészen könnyen szokható.

Hamar ideértünk a szállásra (1-re már itt voltunk. Ami persze otthon azt jelenti, hogy 2re). Jettel a kulcsfelvevő irodában találkoztam. Felhordtuk a cuccokat a szobámba, ami megérdemel egy külön bekezdést, mert

HATALMAS :) Jó, nem luxusvilla, és még egy szekrénnyel is tudnék mit kezdeni, de bőven felülmúlta az összes reményemet. Majd lesznek képek is, ha kisebb lesz a rumli. Szóval maga a lakás az olyan, hogy bejössz (fél emelet magasan, csak, hálistennek), és egy folyosó, jobbra-balra ajtókkal. Hat szoba van egy lakásban, meg egy konyha. Az én szobám rögtön az első, úgyhogy elég cool helyzetileg :) Fürdőszoba minden két szoba között található, úgy, hogy belülről a szobából zárhatod (elfordítós zár), hogy a szomszéd ne tudjon bejönni a szobádba, de kulccsal, ha bent vagy, az ő ajtaját is zárhatod, hogy a fürdőbe ne tudjon bemenni amíg bent vagy (remélem érthetően írtam le :P). A szoba maga kb 3-3,5 x 4-4,5 m, ami nekem jelentős javulás. Van egy szerkény, ami nagyrészt akasztós, meg három fiók van benne (ami kicsit kevés :S), van egy mosdótálam (a fürdőben csak WC és kád-zuhany), ami elrejtve van a kis sarokban; van két hatalmas noticeboard-om, egy falra szerelt polcrészlegem és egy ágyam, ami picit talán rövid (mindjárt tesztelem :P), de isteni matraca van. Meg hatalmas tér középen :) Elférne még egy jó kis armchair is...

A cuccokat már egész jól kipakoltam, kb. már csak a konyha van hátra (amin akkor osztozunk, ha már mindenki itt van), a többi kész. Szóval kezdem belakni a szobát :) Netet is eszkábáltam valahogy, bár nem volt egyszerű menet, de szerintem most már nem lesz gond vele.

Egyébként a falak kékek, szolidak, úgyhogy jó :) Az ablak sajnos kicsi, úgyhogy megáll a levegő; főleg, hogy a szabályzat szerint csak egy kampó által engedett távra lehet kinyitni (amit én persze nem tartok be mert különben megfulladnék :P). Ami még necces, hogy nincs akasztóm egy sem, még jó, hogy hoztem egy S-alakú fém valamit amit felhasználhatok annak...

A konyha is iszonyatosan nagy egyébként. Két viszonylag kis hűtő van, ami 6 embernek éppen elég, de polc rengeteg van. Meg az asztal is elég nagy :) Lényeg, hogy lehet bulizni... a szobatársaim egyékbént erre alkalmasak is. Az a három srác, akit megismertem (Amy, Patrick és Simon) jó fejnek tűnik; segítőkészek , bár néha egy-egy mondatukat nem értem :P Szóval szerintem jól megleszünk. Ők most éppen buliznak; én meg inkább ezt írom, aztán zúzok aludni; leragad a szemem.

Még egy picit a városról: egyelőre tetszik, nagyon. Voltunk ma Jettel és Tutival (Jet unokaöccse) a Queen's Streeten, ami nagyjából Cardiff Váci utcája. Rengeteg shop van (azt hiszem, mobilt ott fogok venni holnap vagy holnapután), bevásárlóközpont is akad. Este Nagymamámmal és Marával voltunk egy olasz étteremben kajálni; nagyon hangulatos volt. Amíg mentünk rengeteg pubot láttam, Andersen szintű (vagy még jobb), hangulatos, beülős-dumálós-iszogatós helyeket. Párat majd ki kell próbáljak :)

Jah, és minden tiszta, bár itt a suli melletti kis házak elég lepusztultnak látszanak. Viszont a legtöbb kiadó. Lehet, hogy jövőre ott fogok lakni :D És mégvalami: Aberconway hall igazából egy épület a Business School-lal :D Tehát még csak az utcára se kell majd kimenjek, csak átrohanok az udvaron és bent vagyok. Konkrétan a bejárat 30m-re van innen XD

Mára azt hiszem ennyi. Köszönöm a türelmet, ha elolvastátok :)

Jó éjszakát!

A bejegyzés trackback címe:

https://beze-lifeincardiff.blog.hu/api/trackback/id/tr521387504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása