Beze 2010.01.19. 22:03

Lakás

Már megint egy hete nem írtam, de hát ha nincs semmi érdekes, miről írjon az ember... na, lényeg, hogy most lett. De ne olyan sietősen, kezdjük az elmúlt héttel.

Hétfőn a blogírás után délután rájöttem, hogy az egyik esszékérdést, amiről azt hittem, hogy nagyon jól megírtam, elrontottam. De annyira, hogy tök másról írtam (nyelvi ínyencség volt a megfogalmazása), ami ugye 0%-ot jelentene arra az esszére (a másik meg nem lesz szerintem 80%, hogy kompenzálja azt), és akkor bukás... aztán kiderült, hogy nem teljesen másról írtam, csak egy részéről annak, amit kellett volna. Bízzunk a legjobbakban.

Az accountingra (szerdán volt; = könyvelés) egész nap tanultam. Mit ne mondjak, rég nem tanultam ennyit egy nap, délelőtt fél12-től este 7-fél8-ig körülbelül, egyszer tartva egy félórás szünetet + vacsi. De megérte, egészen könnyűnek találtam a vizsgát. A három feladatból egyen gondolkoztam, ami nem is ment teljesen, a másik kettő jó volt.

A statisztika pedig egy vicc volt. Másfél órát (sem) készültem rá, és ha a magyarázataim és a számolásaimat nem rontottam el (nem hinném, hogy sokat hibáztam volna, de majd meglátjuk) akkor 70-96% között bárhol lehet. Legrosszabb esetben is 60%, úgyhogy jónak kell legyen. Amúgy is (sajnos?) csak 20%-os súlyozású... És itt szeretnék megint egy mondatot dedikálni az IB-nak: megéri. Konkrétan a High Maths-ből táplálkoztam a vizsgán.

Pénteken ezután tartottunk egy vége-a-vizsgáknak-igyunk bulit, a Student Unionba menvén; és mit ne mondjak, az egyik legjobb buli volt itt Cardiffban. A hétvégén relaxálás volt, nagy semmittevés, no meg vasárnap főzés. A múltheti brassói után most ismét (szeptember után) kaptak pörköltet, de egészen jól sikerülhetett - a pirosarany is ízlett nekik :P - mert mindenki duplán szedett. Juhhéj :)

A hétfő kedd pedig háznézéssel telt. Tegnap láttunk egy olyan lepukkant sz**t, hogy hihetetlen, ilyen putriszintű. (@L225/m) Délután már sokkal impresszívebbeket is láttunk, volt egy kicsi de minőségi, csak mint később kiderült róla, igen rossz hírű környéken van (magas a bűnözési arány). Láttunk egy egészen korrektet, de azt végül elvetettük, problémák voltak penésszel és a tulajjal a mostani lakók szerint. A harmadik az pedig itt van a Colum Roadon (most is ott lakok, csak kicsit feljebb), és nekem nagyon tetszett. Erre még visszatérek. Mindhárom 250-265font/hó körül mozgott.

Ma (kedden) a CPS nevű cégnél próbálkoztunk. Mutattak két házat, az első korrekt volt, csak kicsit messze; a másik jó helyen de penészedett. Délután visszamentünk a Keylet-hez (hétfő esti cég), hogy mutassanak másik városrészben is házakat (Roathban, Cathays helyett), mert azt hittük, hogy messzebb van. Ugyanakkor azt is kértük, hogy a tegnap estit (nevezzük 2-esnek) is mutassák meg a Colum Roadon. Ott kezdtünk, mm a CRoad-on, de két másik házat is megnéztünk (1es és 3as). Nagyjából mind hasonló stílusú; lakók szerint kb 20-30 font/hó számlákkal (víz-gáz-villany-tv/net) és jó tulajokkal, nagy szobákkal, elfogadható minőségű bútorzattal. Mivel ezek tetszettek, nem is mentünk Roathba. Az 1est elvetettük, mert a 2es és 3as többet nyújtott, viszont ezen a kettőn nagyon sokat vitatkoztunk.

Mindkét ház emeletes, kis hátsó kerttel (nem láttuk, nem igazán használatosak), pincével (sajnos elég alacsony, kb 160cm, pedig próbateremnek tökéletes lett volna :P lehet, hogy így is az lesz, csak ülve gitárzunk...) 7 korrekt méretű szobával, franciaággyal. A 2esben három fürdő volt (én ezért érveltem mellette, szerintem 7 emberre kell ennyi), viszont kisebb konyha. Extraként volt egy nagyon pici, kb 2x3m-es extra 8. hálószoba, vendégeknek vagy tárolásra. A 3asban viszont hatalmas volt a konyha, ami mások szerint kell; és inkább feláldoznának 1 fürdőt (itt csak kettő van)... végül 4:3 arányban a 3as lett megszavazva, úgyhogy gyorsan vissza is mentünk a Keylet-hez lefoglalni.

Jó lett végül, hogy azt választottuk, mert mire odaértünk, ott volt egy másik csoport, akik akkor foglalták le a 2-eskét. Ezzel a vita le is lett rendezve. Tehát a jövő évi címem: 12 Colum Road, Cathays, Cardiff (ir.számot még nem tudok). Most kellett fizetni 73font "agency fee"-t a közvetítésért; meg februárig - mikor aláírjuk a teljes szerződést - 300font bond-ot kell leadni (ezt egy év után visszakapjuk). A szerződés egy évig szól, július 1-től júni végéig; nyáron féldíjat kell fizetni, akkor a cucc maradhat, mi nem. Ha valaki azonban be akar költözni, maradhat is teljes díjért. (Ennek nem kell egységesnek lenni, tehát beköltözhet 2 nyárra, 5 meg csak szeptembertől.) A "rent" tehát 250font/hó lesz plusz számlák, ami körülbelül annyira jön ki, mint itt, Aberconway Hallban. Ott franciaágyak lesznek, itt viszont tágasabbak (talán) a szobák, és van mosdótál minden szobában. Valamit valamiért :)

Szóval a housing megoldva. Most már csak melót kéne keresni...

A bejegyzés trackback címe:

https://beze-lifeincardiff.blog.hu/api/trackback/id/tr241686101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása