Beze 2009.10.14. 19:51

Időjárás?!

És még mondják, hogy brit időjárás :P Annyit szeretnék hozzáfűzni a dologhoz, hogy több helyről azt hallottam, hogy Magyarországon orkánszelek fújnak, pulcsiban és kabátban dideregnek az emberek, havat jósolnak a közeljövőre... Cardiffban, ezzel szemben, egész álló nap süt a nap; mitöbb hétágra tűz. Mindemellé a hőmérséklet is tökéletes. Egy farmer és pulóver bőven elég, mitöbb a szobámban - még nincs fűtés - sok is.

Mondjuk ma, mikor National Insurance Numbert mentem szerezni, kicsit megtréfált az idő. A fent leírt ruházatban mentem, hiszen az ég tiszta kék volt, felhők sehol, a nap tűzött. Sétálok az utcán, hát egy csepp víz, majd mégegy. Felnézek, sehol egy felhő... megyek tovább, de akkor már láttam is az esőcseppeket. Fél percre rá abba is hagyta ezt a szamárh***ozást, de természeti jelenségnek nem volt semmi, hogy felhő nélkül esett az eső :) Ha csak mondják, úgy sem hiszem el. Mindenesetre a dolog nem tartott 3 percnél tovább, hálistennek.

Egyébként az említett NI szám a munkához kell, és nem is olyan egyszerű szerezni. Az adózás pontos menetét nem tudom, de ennek a számnak ahhoz van köze. Először fel kellett hívnom egy telefonszámot, ahol időpontot adnak - minimum két hétre rá. Szóval ma kellett elmennem. Maga a folyamat gyorsan zajlott, bár 10re volt időpontom, háromnegyedkor már fogadtak, és 10:10-kor már az utcán sétáltam... felvettek adatokat, elkértek papírokat (személyi, útlevél, diákigazolvány, meg vmi ami a címemet igazolja), és szélnek eresztettek, mondván, hogy újabb két héten belül már küldik is a számot. A kártya megérkezése pedig hónapok. Nem mondom, hogy gyors, de hát ez van :) Legalább még eggyel több szám, amit megjegyezhetek... :P

Más érdekes azt hiszem nem történt. Egyre több tutorialemnek tudom az időpontját, a legtöbből félévente négy lesz, két hetente egy. Van olyan tantárgy, amiből csak egy van például, és az is neten keresztül folyik. A tanárok egyébként változóak, van akinél tényleg lehet jegyzetelni, és folyamatos, érdekes az óra, de van 1-2 ahol halálra unjuk magunkat, és abszolút nem tanulunk az órán semmit (csak utánaolvasva). Számonkérések ugye nincsenek (zh, esszék), csak a tutorial-ekre kell készülni, úgyhogy a motiválást, hogy olvassunk, igencsak keresni kell.

Viszont azt hiszem, én most találtam egy kicsit (nem tudom hol meg hogyan, ne kérdezzétek :P); úgyhogy ennek örömére megyek, elolvasok 100 oldalt a Principles of Marketing című két téglaszerű könyvemből.

A bejegyzés trackback címe:

https://beze-lifeincardiff.blog.hu/api/trackback/id/tr291450537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DannyBoy 2009.10.14. 22:15:09

Jó Neked...:P Itt a nyárból tél lett, az ősz valahol elveszett...nem csodálkoznék, ha lassan havazna...durván lehűlt a levegő...

Manócs 2009.10.15. 00:16:50

Nekem ma be kellett adnom egy kommentárt...Már épp elkezdtem volna írni a szokásos IB-s szintű és mennyiségű szösszenetet, amikor kiderült, hogy jah, csak 200 szavasnak kell lennie. Ezen röhögtem egy sort, majd rászántam kemény 5 percet! :-D És itt nem sütött ma a nap, viszont meleg volt...Itt is a farmer-pulcsis hőmérséklet volt :-))

Imolka 2009.10.15. 00:20:39

Itt is jó idő van, bár tegnap amikor hazafele sétáltunk a moziból (Schindler listáját vetítette a film society) rendesen eláztunk... mondjuk lehet, hogy azért, mert gyalog mentünk kb. 30 percet...
nekem az EAC az a tárgy, ami halál unalmas, nem csak az előadás, hanem a tutorial is, ami elég szomorú... na de eddig még csak egy tutorial volt, úgyhogy még nincs veszve minden remény^^
süti beállítások módosítása